Dojazd do Wenecji samochodem

WenecjaPisząc w serwisie o Wenecji, przedstawiałem różne sposoby dotarcia do miasta, z naciskiem – z powodu specyfiki miejsca – na nawodne środki transportu. Podczas poprzedniej naszej tam wizyty korzystaliśmy ze stateczków i tramwajów wodnych.

Ostatnio spędzając urlop na północy Włoch, postanowiliśmy podjechać tam samochodem. Nastawiliśmy nawigację na parking Tronchetto. Dojazd autostradą (w tym przypadku A27), przejazd przez Mestre i drogą SR11 przez most do Wenecji był bezproblemowy.

Tu uwaga, przez most przejeżdża na jednym z pasów specyficzny tramwaj plus na moście jest ograniczenie prędkości weryfikowane przez 2 fotoradary w każdym kierunku, więc uważajcie.

Dojazd na parking jest oznakowany. Dojeżdżając do piętrowego budynku parkingu, nie przejeżdża się pod nim prosto – to droga na miejsca dla kamperów i autobusów, tylko należy wjechać na miejsca dla osobówek, zjeżdżając przed samym budynkiem w prawo, lekko w dół. Wskazująca wjazd ikona auta osobowego jest czytelna, może tylko lekko zmylić napis VIP.

Byliśmy tam w lipcu, w dzień powszedni, ok. godz. 11:00 i wolnych miejsc było jeszcze sporo. Wjazdy na niższe piętra były już zamknięte, stanęliśmy chyba na 3. Dzień był upalny (ponad 30°C), a że auto nie stało na dachu, wsiadało się do niego potem dość komfortowo.

Koszt parkingu dla aut osobowych:
– pierwsze 2 godz. po 3€/h
– 3cia i 4ta godz. po 5€/h
– od 5tej godz. liczy się już doba, za 21€

Płatność gotówką lub kartą. Trudno sobie wyobrazić przyjazd do Wenecji na godzinę czy dwie. Oczywiście zapłaciliśmy 21€.

Z parkingu do centrum Wenecji można przejść pieszo, można podpłynąć tramwajem wodnym – vaporetto firmy Actv, których przystań jest zlokalizowana koło parkingu po lewej stronie (wjazd jest po prawej stronie). Parking od przystani dzieli przeszklony budynek.

Po drodze do przystani traficie na jeszcze jedną formę transportu. To relatywnie niedawno uruchomiona linia poruszającego się po specjalnej estakadzie mini-pociągu People Mover, którego stacja znajduje się bliżej wyjścia z parkingu przy wjeździe, w charakterystycznej szklanej konstrukcji. Bilet kosztuje 1,50€. Przejazd to tylko 2 stacje: terminal morski i Piazzale Roma. Jego zaletą jest to, że wagoniki są klimatyzowane. Wybraliśmy ten transport.

Wysiadacie na Piazzale Roma w tłumie ludzi. Jest tam zlokalizowany alternatywny parking samochodowy, ale ten tłum ludzi i masa aut przeciskająca się między nimi, przekonała mnie natychmiast, że najlepszą opcją jest zostawienie samochodu na Tronchetto.

Piazzale Roma jest dobrym miejscem startu do zwiedzania Wenecji. Stąd rozpoczęliśmy naszą wędrówkę wokół laguny. Wracaliśmy także tędy i mini-pociągiem na parking.

Podsumowując, dojazd autem do Wenecji okazał się być niekłopotliwy. Koszt parkingu jest wprawdzie relatywnie wysoki, ale generalnie ceny w tym mieście do niskich nie należą…

7 myśli nt. „Dojazd do Wenecji samochodem

1. John

Witam. Ostatnio byliśmy w Wenecji busem. Najtansza opcja podjechac na adres Via Elettricità. Tam sie znajduja darmowe parkingi przy ulicy tzw.. zatoczki. Zawsze jest wolne miejsce. To jest okreg przemyslowy kolo Mestre. Nastepnie podejsc na przystanek autobusowy ok 600m.Potem wsiasc do autobusu nr. L6. jadacy bezpośrednio do Wenecji ok. 10minut drogi. Bilet kupic w obie strony cena 3euro za osobe. Bilety mozna kupic w sklepie obok z papierosami lub barach. Pozdrawiam

2. Ella

Hej, długo nie pisałam , bo przenieśliśmy nasza podróż na czerwiec.
    Niedawno wróciliśmy .
    Jak pisałam wcześniej dojechalismy Sindbadem do Wenecja Mestre, tam dosłownie parę kroków od miejsca w którym wysiadaliśmy, jest dworzec kolejowy .
    Podróż pociągiem obyła się bez większych niespodzianek 😉bilet faktycznie 1,30 € do Wenecja Santa Lucia(chociaż roztargnione nieco byłyśmy i na początku pojechałyśmy w odwrotnym kierunku. Dojechaliśmy więc do
    Spinea).
    Najpierw spędziliśmy kilka dni na Lido di Venezia, wypoczywając na plaży i korzystając z kąpieli w morzu.
    Później byliśmy na Burano oraz trzy dni w Wenecji.
    W obrębie wysp poruszałyśmy się Vaporetto. Ale tylko na poczatku ta opcja była atrakcyjna, później już w Wenecji,wolałyśmy chodzić pieszo.
    Wycieczka zdecydowanie się udała, pogoda również. Bardzo chętnie bym tam wróciła 🙂
    Teraz fascynuje mnie Kalabria, tam chciałabym zaplanować podróż .
    Jeszcze raz serdeczne dzięki za wskazówki bardzo był pomocne:)
    Pozdrawiam Ella

3. Ella

Mariusz, bardzo dziękuję Ci za pomoc.
    Oczywiście napiszę jak udała się nasza wycieczka.

4. Mariusz Autor wpisu

@Ella

Witam!
    Jadąc na lagunę, nie korzystaliśmy z komunikacji publicznej, więc nie wiem. Ale wystarczy sprawdzić na mapie Pani adres: Wenecja Via Stazione 36, to jest zaraz przy stacji kolejowej Venezia Mestre Stazione, czyli głównej „na lądzie”. A jest też duża stacja kolejowa już na samej lagunie – Venezia Santa Lucia. Tory poprowadzono wzdłuż drogi SR11. To tylko chyba dwa przystanki.

Kolej więc może być chyba najlepszym rozwiązaniem. To link do strony kolei włoskich: http://www.trenitalia.com/
    wersja po angielsku:

Wpisałem tam odjazd z: Venezia Mestre, przyjazd: Venezia S. Lucia i np. na „za tydzień”, w środku dnia było sporo połączeń, co kilka minut. Dojazd 10-12 min. Koszt 1,30€, albo 15€, zależy pewnie jaki pociąg, czy zwykły, czy jakiś pośpieszny. Pociągi regionalne były po 1,30€. To trzeba sprawdzić.

Mam nadzieję, że trochę pomogłem. Życzę udanego wypoczynku i proszę dać znać, jak udało się dojechać. Pozdrawiam.

5. Ella

Wybieram się do Wenecji Sindbadem i autobus zatrzymuje się na Dworcu kolejowym przy Via Stazione 36 i tutaj pojawia się problem,bo nocleg chcemy w centrum w Wenecja Santa Croce,do przebycia pozostaje droga oznakowana na mapie jako SR11.Pytanie, jakim środkiem transportu można się tam dostać( z tekstu wynika, ze jest to jakiś tramwaj)jakie są ceny biletów, czy często są kursy?

6. Tomek

Wszystko się zgadza, dodam tylko, że przejazd tramwajem wodnym z placu św. Marka do Tronchetto (tak samo w drugą stronę) dla osoby dorosłej / dziecka od lat 12 wynosi 7,5 €. Jest to bilet czasowy do 75 min. Czas płynięcia to ok. 40 min. Pozdrawiam