O serwisie peregrynacje.pl

W słownikach peregrynacja opisana jest jako (zazwyczaj dłuższa) podróż, wędrówka, włóczęga, a także pielgrzymka do miejsc świętych. Podróżom, czyli peregrynacjom poświęcony jest ten serwis.

Powstał on w wyniku poszukiwań informacji przed wyjazdem do Chin. Kiedy okazało się, że jedziemy, pojawiły się pytania: jak najwygodniej dotrzeć, dokąd jechać, co oglądać, czy jest tam bezpiecznie, na co zwracać uwagę itd. itp.

Poszukiwanie informacji zajęło sporo czasu. Podobna sytuacja miała miejsce z Chorwacją. Wniosek był prosty – dlaczego marnować ten wysiłek, lepiej podzielić się wiedzą i już własnym doświadczeniem z innymi. Internet jest do tego celu najlepszą platformą. Po Chinach ruszyła lawina... dodawaliśmy kolejne miejsca, które odwiedziliśmy, a dalsze są planowane.

Peregrynacje.pl to subiektywny opis podróży i miejsc. Zawiera informacje, które nam wydawały się ważne, które dla Was także mogą być przydatne. Jak zauważycie chętniej odwiedzamy lokalne świątynie, niż parki rozrywki. Te pierwsze charakteryzują miejsce, ludzi, kulturę. Te drugie są do siebie tak podobne...

Opisujemy zdarzenia, które bywają denerwujące lub śmieszne, przy okazji cechują ludzi i ich otoczenie. Opisujemy miejsca, które myślimy, że są ciekawe. Podajemy szczegóły, na które czasami nie zwraca się uwagi, a może jednak warto.

Przy opisie bardziej egzotycznych miejsc, jak Chiny, podajemy nieco więcej szczegółów technicznych przydatnych na miejscu. Kraje bliższe nam, europejskie, nie różnią się tak bardzo, nie zaskakują. Opisy będą więc bardziej emocjonalne niż techniczne.

Serwis jest rozwijany. Rozpoczęliśmy od publikacji części dotyczącej Chin, następnie pojawiły się opisy Chorwacji, San Marino i Włoch, Hiszpanii i Gibraltaru oraz Londynu, a ostatnio Portugalii. Pozostałe będą sukcesywnie dodawane. Co ważne, opublikowane informacje są okresowo aktualizowane.

Serwis cieszy się dużym zainteresowaniem. Kilkadziesiąt tysięcy odsłon stron miesięcznie mówi samo za siebie.

Bardzo miło jest przeczytać przysłane w e-mailach pozytywne opinie użytkowników na temat serwisu - poniżej kilka przykładów.

Pani Beata oceniła nas:

Fantastyczny serwis! Czyta się go jak najciekawszą ksiązkę. Świetne informacje i przejrzysta forma, bardzo praktyczne, bo wypróbowane! Nic - tylko jechać i zobaczyć samemu!!!! Pozdrawiam i życzę dalszego, wspaniałego rozwoju

Pani Agnieszka napisała do nas:

Bardzo dziękuję za możliwość poczytania o Chorwacji opisanej zdecydowanie mniej przewodnikowo, za to zdecydowanie praktyczniej. W ostatnią sobotę wróciliśmy z tego pięknego kraju. Przewodnik National Geographic owszem – przydał się, ale informacje, które ściągnęłam przed wyjazdem z redagowanego przez Pana serwisu, okazały się bezcenne: dokładne, rzeczowe, nie pozbawione humoru :-) i doskonale trafiające w punkt (w szczególności jeśli chodzi o opis Splitu :-)) Bardzo, bardzo, dziękujemy :-)

Pani Ewa napisała:

Nareszcie konkretny serwis podróżniczy bardzo pozytywnie wyróżniacie się na tle innych, pozostałe serwisy to bełkot i powielanie tych samych niepełnych informacji na podstawie których nie można zaplanować zwiedzania. Dziękuję.

Pani Joanna:

Dluuugo szukalam informacji o interesujacym mnie kraju. Wreszcie znalazlam Wasz serwis. Wybieramy sie z mezem tego roku na urlop tzw. "objazdowy" ;) , zastanawiamy sie nad Chorwacja lub Wlochami. Linkow typu: suche informacje, albo "najlepsze biuro podrozy", znalazlam na necie okolo mnostwa. Znalazlam tez mnostwo zdjec - niestety bez nazw i opisow miejsc, w których byly robione :((. Odpowiedzi na wszystkie moje pytania znalazlam wlasnie u Was. Tresc, ktora Wy oferujecie jest prawdziwym skarbem, jeśli chodzi o planowanie urlopu, znajduje u Was wszystko i jeszcze wiecej! Sposob przekazania informacji jest prosty i zrozumialy (do tego czasami humorystyczny ;) ). Baaaardzo cennym faktem jest dla mnie podzielenie sie Waszymi osobistymi doswiadczeniami w praktyce. Jednym slowem: DZIEKUJE. Rozwijajcie sie, trzymam kciuki!!!

Pan Tomek napisał:

Chcieliśmy serdecznie podziękować za wyczerpujące opisy i informację na temat Toskanii. Właśnie z żoną wróciliśmy z wakacji korzystając z Waszych informacji. Były bardzo pomocne i dzięki nim zwiedziliśmy wspaniałe miejsca których opisy znaleźliśmy na stronie. Florencja, Siena, San Gimignano, Monteriggioni, Volterra, Pisa to tylko niektóre miejsca jakie odwiedziliśmy. Życzymy wytrwałości i pieniędzy na zwiedzanie świata i opisywanie swoich wrażeń tak aby wszyscy mogli z nich korzystać.

Pani Kamila skomentowała tak:

Witam, właśnie znalazłam ten link "pregrynacje" i raptem przeczytałam kilka zdań a już mi się podoba. Tydzień temu byłam na wycieczce w Toskanii w malutkich, uroczych miejscowościach. I na Waszej stronie znalazłam informacje, których szukałam na temat tych urokliwych, małych miasteczek i osad o których opowiadała pilotka. Wiadomo - pamięć zawodzi a po powrocie człowiek chce sobie wszystko odświeżyć raz jeszcze. Dzięki.

I jeszcze Pani Kasia:

Trafiłam do Państwa serwisu całkiem przypadkiem i muszę przyznać, że jest jednym z nielicznych, który podaje dużo użytecznych i ciekawych informacji o interesującej mnie Toskanii. Również sposób podania informacji jest bardzo przejrzysty:)) Bardzo dziękuję za możliwość skorzystania z Państwa doświadczeń. Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo dobrego:))

A na koniec Pan Jan:

Witam. Serwis jest super, wielokrotnie wchodzę. Informacje są rzetelne. Sprawdziłem to w Plitwickich Jeziorach (hr), gdzie istotny jest odpowiedni numer wejścia. Podziwiam, że ktoś to zrobił. Tyle pracy...

To ja dziękuję! Dla Państwa ten serwis powstał.

Jeśli po zapoznaniu się z informacjami na stronach naszego serwisu, zapragniecie pojechać gdzieś tam, na wypoczynek, to zadbajcie o lokum. Pomyślcie o zarezerwowaniu apartamentu na wakacje poprzez Interhome, z którego usług sami wielokrotnie korzystaliśmy i je polecamy. Ważne – po wejściu i dokonanej przez Was rezerwacji online na stronie Interhome poprzez link z naszym identyfikatorem, Wy zostaniecie standardowo, dobrze obsłużeni, a Interhome w nagrodę wesprze peregrynacje.pl drobną sumą, na pokrycie części kosztów naszego serwisu. A że to dzięki Wam, z góry dziękujemy.
Oto link do rezerwacji apartamentów w Interhome z ID Peregrynacje, przykładowo we Włoszech.

Jeszcze a propos kwestii technicznych dodam, że strony powinny się właściwie wyświetlać w różnych przeglądarkach, również na tabletach i smartfonach. Warto pamiętać o aktualizowaniu na bieżąco swojej przeglądarki, aby korzystanie z Internetu było wygodne i bezpieczne.

Jak wspomniałem, serwis jest rozbudowywany, a strony aktualizowane, więc zapraszam – zaglądajcie!

Miłego surfowania...

Pozdrawiam,
  -- Mariusz, redaktor prow.